07 december 2017

Het Crisiscentrum Rotterdam zal op 14 december naar de locatie Poortmolen van Bavo Europoort verhuizen. In verband met plannen van de Gemeente Rotterdam is al langere tijd bekend dat er een vervangende locatie moest worden gezocht voor het pand aan de ’s Gravendijkdijkwal waar het Crisiscentrum nu gehuisvest is.

Daarnaast is het onze wens om het Crisiscentrum meer te laten samenwerken met de kliniek van Bavo Europoort.

Het Crisiscentrum Rotterdam blijft 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer: 

088 357 10 10

Crisiscentrum en kliniek samen onder één dak

Ons nieuwe adres:  

Crisiscentrum Rotterdam ( gebouw 5a)
Poortmolen 12
2906 RN
Capelle a/d IJssel

Wij bieden

Het Crisismeldpunt

Wanneer u zich in een crisissituatie bevindt kunt u 24/7 telefonisch contact opnemen met het Meldpunt Crisiscentrum. De meldpuntmedewerker neemt samen met u uw hulpvraag door. Afhankelijk van uw hulpvraag kan de medewerker u telefonisch ondersteunen, adviseren en indien nodig telefonisch doorverwijzen.

Korte opname

Indien opname nodig blijkt, maakt de meldpuntmedewerker een afspraak met u voor een intakegesprek. Opname is dan nodig om samen met u uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Opname/klinische behandeling betekent dat u voor kortere of langere tijd 24 uur per dag bij ons verblijft. Tijdens uw verblijf kijken wij samen met u of we uw crisissituatie kunnen ordenen en weer structuur kunnen aanbrengen, waardoor uw crisissituatie weer beheersbaar voor u en uw naaste(n) wordt.

Achtergrond: Herstellen doe je thuis

De verhuizing van het Crisiscentrum is onderdeel van het ambulantiseringsplan van Bavo Europoort. Het doel van het ambulantiseringsplan is dat patiënten met ondersteuning van ambulante begeleiding langer thuis kunnen blijven en minder en korter worden opgenomen. Hierdoor zijn er minder bedden nodig, wat de verhuizing naar Poortmolen mogelijk maakt.